נוסעת לאחור בזמן עם קיילי מינוג

עולם המוזיקה מכנה אותה “נסיכת הפופ האוסטרלית”. ביץ’, פליז! מבחינתי היא כבר מזמן המלכה הבלתי מעורערת, שממשיכה ליצור, להופיע ללא לאות, להרקיד אותנו על הרחבה- וכל זאת בכישרון רב ועם כל כך הרבה אלגנטיות וסטייל! בסוף שבוע האחרון שחררה קיילי אל אוויר העולם את האלבום ה-15 במספר שלה, “דיסקו”, וזו הייתה הזדמנות מצוינת לחזור לאחור בזמן ולהתרפק על פועלה מימי ה- Loco-Motion העליזים ועד היום.

זה היה שבוע של חגיגות שכלל אינספור פרומואים והופעות חיות שלה בשלל תכניות אירוח, הפיכת ערוץ היוטיוב שלה לערוץ לייב TV (או יותר נכון Kylie TV 😊) שבו שודרו ברצף קליפים מכל התקופות, כולל לייב צ’אט של המעריצים (שמהר מאד גלש לדיוני קיילי VS מדונה, כמו בימי מלחמת העולם בין מעריצי עופרה למעריצי ירדנה). והדובדבן שבקצפת: “Infinite Disco”- מופע סטרימינג וירטואלי ששודר במקביל בכל העולם, והיווה 50 דקות של אסקפיזם טהור משגרת הקורונה אל מסיבת הריקודים הכי שווה בעיר.

ב-28.6.19 שחררה קיילי מינוג (עוד) אוסף להיטים אל אוויר העולם:

“Step Back In Time- The Definitive Collection”. רצה הגורל, ובתאריך הזה בדיוק זכיתי לראות אותה על הבמה בפסטיבל רוק ורכטר, ולהגשים חלום של 15 שנה.

כחלק מהחגיגה סביב יציאת האלבום החדש, החלטתי להרכיב את האוסף המקיף האישי שלי של קיילי, וזו הייתה משימה קשה מאד- על גבול הבלתי אפשרית, ובעת ובעונה אחת מהנה בטירוף! אחרי הרבה צמצומים וסינון אכזרי, כי לא באמת ניתן לצמצם שלושים ושלוש שנים של יצירה ל-15 אבני דרך, הרי הוא מוגש כאן לפניכם. הגבירו את הרמקולים, ופשוט תרקדו כאילו אף אחד לא צופה בכם. זה מה שקיילי תמיד מבקשת בהופעות שלה!

אם בריקודים עסקינן, אז Dancing היה הסינגל הראשון מתוך אלבום האולפן הקודם של קיילי, “Golden”, שיצא באפריל 2018, בתזמון מושלם עם יום הולדת 50 שלה. באלבום זה קיילי לוקחת אותנו אל מחוזות הקאנטרי. חלק מן האלבום אף הוקלט בנאשוויל, שם היא בילתה תקופה כדי לשאוב השראה ולכתוב חלק ניכר משירי האלבום.

יש מי שיגיד שהקאנטרי פחות הולם אותה (למרות שבעיני האלבום הזה מכיל המון פנינים יפיפיות), אבל מה שבטוח זה שהאאוטפיטים שקיילי לובשת בקליפ יושבים עליה מצוין! אני מאוהבת בצבעוניות ובכוריאוגרפיה שלו! הקליפ והאלבום כולו מושפעים מאד מדולי פרטון, אותה מחשיבה קיילי למוזה הבלתי מעורערת.

האלבום הזה נע בין נעימות קאנטרי מתקתקות לבין בלדות אוטוביוגרפיות מרסקות לב של קיילי שהתאוששה באותה התקופה מפרידה מארוסה השחקן ג’ושוע סאס (איך עדיין לא הסרתי לווירדו הזה עוקב באינסטוש???) שהיה צעיר ממנה ביותר מ-20 שנה. אחת מהן היא Lost Without Youשזהו אחד השירים הכי מושמעים אצלי בספוטיפיי ואחד השירים הכי יפים שלה, בעיני, כי אין כמו “ללכת לאיבוד בלעדיך”! ואל דאגה, היום היא חובקת גבר פי אלף יותר שווה! 😉

שיר נוסף בסגנון “אני עדיין כאן והשמיים כחולים, איתך או בלעדיך” 😉, הוא Into The Blue מהאלבום “”Kiss Me Once משנת 2014. האלבום הופק ע”י קיילי בשיתוף עם סיה, פארל וויליאמס ועוד רבים וטובים. הוא לא זכה להצלחה מסחררת, אך הניב לא מעט שירים טובים וגם סיבוב הופעות מצוין, שהיה לפסקול שלי במהלך הטיול האחרון שלי בארה”ב. הקליפ, בעיני, קצת תלוש מהמסר העוצמתי של השיר, אבל הוא מלא שיק.

 

השיר הבא לקוח מאחד האלבומים המשמעותיים ביותר של קיילי Aphrodite, שיצא בשנת 2010. קיילי שיתפה בו פעולה עם המפיק המוזיקלי המצליח סטיוארט פרייס, שעבד כמה שנים קודם לכן עם מדונה והפיק את -“Confessions On The Dance floor” שלה, והיה גם הקלידן של מאדג’ בסיבוב ההופעות של האלבום. שיתוף הפעולה הזה הוליד אלבום קונספט מדהים של קיילי בתור אפרודיטה, אלת האהבה, וכמה להיטים בינלאומיים, כמו All The Lovers האלמותי (והנטחן) ו- Get Outta My Way. השיר האהוב עלי מתוכו הוא דווקא Put Your Hands Up, המקפיץ, שזכה לפופולאריות ולתשואות רבות בקרב המעריצים, אף על פי שלא יצא כסינגל. בעיני, זה היה הטור הכי מרהיב שלה עם וידאו ארט ופירוטכניקות של מים, שלא נראו כמותן קודם על הבמה. מרשימים עוד יותר בעיני הגרסאות והעיבודים ללהיטים הישנים יותר שלה והלהקה שליוותה אותה על הבמה. מקבץ מושלם של כישרונות, כל אחד בתחומו. 

סיבוב ההופעות השני בסדר גדול כזה היה ה-Show Girl Tour, אליו יצאה בשנת 2005, ואשר נקטע באכזריות בשל גילוי סרטן השד אצל קיילי. העולם כולו הוכה בתדהמה. קיילי עמדה לפתוח את החלק האוסטרלי בסיבוב ההופעות, והכל פשוט קפא במקום. כעבור שנה וחצי של טיפולים ומאבק במחלה, כחלק מתהליך ההחלמה , היא חזרה מהר מאד לעניינים, אל ה-Showgirl Homecoming באוסטרליה. המחרוזת הזו, שעיקר שיריה לקוחים מהאלבום “Rhythm Of Love”, שיצא ב-1990, תמיד עושה לי וויבס של “פרסיליה מלכת המדבר”.

בשנת 2007, זמן לא רב אחרי ההחלמה מהסרטן והשלמת סיבוב ה- Showgirl, חמושה בלוק תלתלים קצרים וזהובים סטייל מרילין מונרו, קיילי הוציאה את האלבום X, העשירי במספר, ואחד האהובים עלי. שילוב של רחבת ריקודים, מוסיקת RNB, אלקטרוניקה ובלדות מרגשות. היה לי כל כך קשה לבחור מתוכו, ודווקא השירים הלא מוכרים בו הם היהלומים האמיתיים, אבל ללא ספק אחד להיטים האלמותיים ממנו הוא WOW, שנשאר תמיד רענן ומקפיץ.  

בשנת 2003 עם שחרור אלבומה התשיעי “Body Language” קיילי אימצה לעצמה לוק ואימג’ א-לה בריז’יט ברדו, עם הבלונד על גבול הפלטינה והעיניים החתוליות המודגשות באייליינר שחור. משם הגיע Red Blooded Woman האלמותי, שהייתי ממשכנת את כל הוני וכל איבר בגופי בשביל להיראות כמו שהיא נראית בקליפ הזה.

שם האלבום לקוח מתוך מילות השיר “Slow”- “Read my….Body Language”, המלווה בפוזת היד על המצח המפורסמת. Slow היה הסינגל הראשון מתוך האלבום המדובר, והוא הגיע למקום הראשון במצעדי הפזמונים בשבע מדינות! הקליפ צולם בבריכה אולימפית בברצלונה, והוא מכונה “Synchronized Sun Bathing” . מי לא הייתה רוצה לעשות אמבטיית שמש עם כל כך הרבה חתיכים וחתיכות?

ואיך אפשר בלי “Can’t Get You Out Of My Hand” האלמותי, שהיה הסינגל הראשון מתוך האלבום “Fever”, שיצא בשנת 2001, כהמשך ישיר לסגנון הדאנס- פופ של קודמו. אני בחיים לא אשכח את קריאות ההתפעלות של הגברים במשרד בו עבדתי באותה התקופה סביב החליפה הלבנה בעלת המחשוף העמוק שלבשה קיילי, שלא השאירה הרבה מקום לדמיון, ומאז הפכה לאייקון אופנתי. הקריאה “יואו, בנצי, ראית את קיילי מינוג ערומה בקליפ?” חזרה על עצמה בכל פעם שהרדיו השמיע את ה”לה, לה, לה….” המפורסם של הפזמון. השיר הגיע למקום הראשון במצעדי הפזמון של 40 מדינות באירופה! מאז קיילי כוללת אותו כמעט בכל סיבוב הופעות שלה (איך לא?). הגרסה הזו היא מתוך סיבוב ההופעות של “אפרודיטה”, והיא האהובה עלי ביותר, דווקא בגלל שהיא כל כך רחוקה מהמקור! סקופ קטן: המתופף שלה, תום מדואווס, הוא משלנו! יהודי גאה וכשר למהדרין!

בשנת המילניום 2000 קיילי הוציאה את האבלום “Light Years” אשר סימן התחלה של עידן חדש. כבר התחילו להספיד אותה בעולם המוזיקה אחרי הניסיון הקודם, הפחות מוצלח, של שנת 1997. קיילי אפילו נזרקה בעקבותיו מחברת התקליטים שלה. משנה מקום- משנה מזל, קיילי יצאה לדרך חדשה עם חברת התקליטים Parlophone והחליטה “לחזור אל המקורות” עם מה שהיא יודעת לעשות הכי טוב: פופ טהור. “Spinning Around” היה הסינגל הראשון ששוחרר מתוכו, וסימל את הקאמבק שלה אל עולם הפופ ואל מעמדה כמעצמת להיטים. זו גם הייתה הקריצה הראשונה שלה אל ז’אנר הדיסקו.  השיר הזה בכלל היה אמור להיות שיר הקאמבק של פאולה עבדול, שהייתה שותפה לכתיבתו, אבל הקאמבק הזה נגנז.    

גם בקליפ של השיר הזה יש פריט לבוש שהפך לאייקון אופנתי, והוא מכנסוני הזהב הלוהטים, שקיילי סיפרה בזמנו כי נקנו בשוק ב-50 אגורות (Pees אנגליים). האחוריים העסיסיים של קיילי הפכו, בזכותם, לאייטם בפני עצמו. כדברי מילות השיר, Threw away my old clothes, got myself a better wardrobe, קיילי התנערה לחלוטין מתדמית ה-ילדה-טובה-מלבורן והחלה לבסס את מעמדה כסמל מין.

רובי וויליאמס היה שותף לכתיבת כמה משירי האלבום “Light Years”, וביניהם הדואט, שבכלל לא תוכנן כדואט, Kids. השיר יצא כסינגל הן מתוך אלבום הסולו הרביעי שלו והן מתוך האלבום המדובר שלה. במהלך השנים קיילי ביצעה את השיר הזה על הבמה עם אורחים שווים, כגון: בונו ודני מינוג, אחותה הקטנה והפחות מוצלחת 😊, אשר זנחה את השירה לטובת בוטוקס, קמפיינים של מותגי אופנה ושיפוט בתכניות ריאליטי (כאילו, יותר קל למנות את התכניות שהיא לא שופטת בהן, מאשר את אלו שכן). אבל אוהבים אותך, דני!

Dreams לקוח מן האלבום “Impossible Princess”, משנת 1997, שנחשב לפרויקט הכי אמיץ שלה בשל היותו שונה מאד מהסגנון שלה עד אז, על גבול האינדי. זה היה האלבום הראשון בו קיילי נטלה חלק פעיל בכתיבת השירים ובתהליך ההפקה. בן זוגה דאז, הצלם ובמאי הקליפים הצרפתי סטפאן סדנאווי, עודד את קיילי לקחת חלק יצירתי פעיל יותר בפרויקט המוזיקלי החדש שלה. היא גם סיירה עימו בחלקים שונים של אסיה, אמריקה הצפונית ואוסטרליה ונחשפה דרכו לאמנים כמו ביורק, הפרודיג’י, U2 וגארבג’ אשר היוו השפעה על האלבום. גם להקת ה-Manic Street Preachers הייתה שותפה ליצירת האלבום, מה שהעניק לו סאונד רוקי ואלקטרוני. האלבום הזה היה סוג של מסע לגילוי עצמי עבורה, אבל הביקורות פחות פירגנו, והוא לא זכה להצלחה מסחרית. הביצוע כאן הוא מתוך ה- “Show Girl Homecoming” . והשמלה עוצרת הנשימה של דולצ’ה גבאנה- מה איתה???

אי אפשר שלא להזכיר את שיתוף הפעולה של קיילי עם נסיך האופל האוסטרלי ניק קייב, שיתוף פעולה שהוליד חברות אמת קרובה ואוהבת לאורך כל השנים שיבואו אחרי בלדת הרצח הזו (כן, כן), שהקליפ שלה נוצר בהשראת הציור של אופליה הטובעת (חלום שלי שהציור הזה יהיה תלוי אצלי בחדר שינה, אבל אמרו לי שזה מביא מזל רע 😊). עד היום, היא חותמת כל פוסט פרגון שלה לקייב במילים: “אלייזה דיי שלך”. קייב היווה עבורה השראה גדולה ואף עודד אותה לקחת פיקוד על היצירה שלה, כפי שקרה באלבום ה-Impossible Princess שהגיע שנה אחרי.  הגירסה הזו לקוחה מההופעה של קיילי בפסטיבל גלסטונברי האחרון. קיילי לובשת בה שמלה שעיצבה סוזי קייב, אשתו היפה של ניק, שמעצבת תחת המותג “The Vampire’s Wife”. בפעם הקודמת בה קיילי הוזמנה להופיע בגלסטונברי, ההזמנה נשארה פתוחה בשל מחלתה של קיילי. כעבור 14 שנה, קיילי זכתה לממש אותה, ולשבור שיאים מבחינת אחוזי הצפייה. ההופעה שלה על ה-Pyramid Stage נחשבת להופעה הכי נצפית של הפסטיבל עד כה, עם 3.9 מיליון צופים.

 

“Confide In Me” מהאלבום “קיילי מינוג” שיצא ב-1994 סימן התחלה של תקופה חדשה ביצירה של קיילי: לא עוד להיטים סתמיים, אלא פופ עם משמעות 😊. היום הקליפ הזה נראה לי מיושן ומדיף נפתלין ניינטיזי חזק, אבל בזמנו הוא נחשב לחתרני ונועז. המסר בנוגע לתפיסת מעמד האישה והתדמית שלה עובר בו חזק! בחרתי בגירסה הדרמטית מה-“For You For Me Tour”, שהיה סיבוב ההופעות הראשון שהיא ערכה בארה”ב.

מהאלבום Let’s Get To It כמעט שלא בחרתי כלום כי הוא מצ’עמם, אבל! השיר הבא מתוכו השתחל בכל זאת בגלל הנסיבות המעניינות: ב-2012 קיילי נתנה סדרה של 13 הופעות באוסטרליה ובריטניה, תחת הכותרת “Anti Tour”, כלומר- ההיפך הגמור ממה שהיא עשתה עד אז: אולמות קטנים, ללא תלבושות, ללא תאורה, ללא רקדנים וכוריאוגרפיה. נטו מוזיקה, ולא סתם מוזיקה, אלא שירים שבחיים לא יגיעו אל סטליסט של מופע גדול, אלא כאלה שרק המעריצים השרופים מכירים. הרעיון של הקונספט הזה התגבש אצלה עוד במהלך הטור בינלאומי של “אפרודיטה”. הכרטיסים לכל המופעים נחטפו תוך עשר דקות, מה שאילץ אותה לתת הופעה כפולה בכל ערב.

אז הנה קיילי בהכי טבעי ונטול פוזה שלה, בג’ינס קצרצרים וגופייה מגניבה, מצוידת בדף עם המילים ונהנית מכל רגע.

איכשהו יוצא שבכל עשור קיילי הוציאה אלבום (1990, 2000, 2010 ועכשיו 2020) שהופך למכונת להיטים משומנת וקוטף את המקום הראשון במצעדי המוזיקה, וכזה הוא גם “Rhythm Of Love”. אחד הבולטים מתוכו היה “Step Back In Time” שהפך בעצמו לשם של אלבום אוסף. כאן בדקה ה-3.30 כחלק ממחרוזת בהופעה לרגל חגיגות ה-60 להכתרתה של המלכה אליזבת, על רקע ארמון בקינגהם.

כדי לתת ייצוג ראוי לשני האלבומים הראשונים שלה ולא לקפח כמעט אף להיט מתוכם, בחרתי בעוד מחרוזת, הפעם מה-Kiss Me Once Tour מ-2014. זהו הומאז’ שכולו נצנצים וורוד פוקסיה לימי ה- Bubble Gum Pop של קיילי מהאייטיז.

וכמובן אי אפשר בלי המקום שבו התחיל כל הקסם: שנת 1986, וויטני יוסטון בואדי, מדונה בצריח. הטאלנטית הצעירה קיילי מינוג מגלמת את שרלין הטומבוי באופרת הסבון האוסטרלית “שכנים, שכנים” לצד ג’ייסון דונובן החתיך ההורס בעל הבלורית הזהובה. היא מבצעת קאבר ל “The Loco-Motion” משנות ה-60 יחד עם כמה משחקני הסדרה במסגרת מופע מחווה למועדון הפוטבול של אוסטרליה. הקלטת גרסת דמו לשיר משיגה לה חוזה בחברת הקלטות בריטית, וב-1988 מגיח לאוויר העולם אלבום הבכורה שלה “Kylie”, עם תמונת רעמת התלתלים המפורסמת שמסתלסלת מתוך מגבעת שחורה. באותה תקופה מעטים היו השחקנים שפצחו בקריירת שירה, וחתימתה של קיילי הייתה בגדר הימור עבור חברת התקליטים, אבל ההימור הזה הסתבר כמאד מוצלח. האלבום הזה, למרות היותו “בוסרי, מתקתק וסתמי”, לדברי המבקרים, זכה להצלחה מסחרית מסחררת, בייחוד בבריטניה ובאוסטרליה, וסלל עבורה דרך של מעל ל-30 שנה.

וגם כעת, ב-2020, קיילי חוזרת למקום הבטוח שלה: רחבת הריקודים. עם האלבום החדש, שהוקלט ברובו בתנאי סטודיו ביתיים, בשל מגבלות הקורונה (קיילי עצמה אחראית על חלק מהמיקסוסים), היא רוצה להעניק לנו שעה קלה של מפלט מהיום-יום הסגרירי שנגזר עלינו. זהו ניסיון מלא אופטימיות ושמחה טהורה להציל את השנה הארורה הזו. כל שנשאר לי, כחובבת דיסקו מושבעת וכמעריצה שרופה של קיילי, הוא לציית לדרישתה לעלות על נעלי הריקוד ולדמיין שאני בכלל בסטודיו 54 האגדי בניו יורק, ממנו ומרוח התקופה בה הוא פעל היא שאבה השראה ליצירת האלבום הזה 😊.

המרים השבועי

Fleetwood Mac- Go Your Own Way

Fleetwood Mac- Go Your Own Way לכבוד סיום הסגר המהודק- מסוגר- סגור- בהחלט (פככככ, צחקתי בקול רם) והתחדשות עונת הדייטים (פככככ, שוב צחקתי בקול רם!

כנסו כנסו »

חפירות אחרונות...

Share on facebook
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on email